Monday, February 1, 2010

perginya

pergi.pergi eeei.pergi
aku pergi pergi kerna dirimu
lagu2 nie suma prnah ku dgr dr cik kotak
dia yg slalu mengalunkan lagu-lagu sebegini
trimas wat cik kotak yaa
sgt bgga sma bliaw kerna tak penat lelah untk m'ghburkn ku
suma org akn pergi
tdk kira sama ada pergi untuk seketika, smentara, atau selamanya
lumrah kehidupan memang begitu
suda mnjadi lumrah untk sesiapa yg hidup
waa waa waa ad sedikit sprti sorg p'syrah
mna taw tu rzki yang da t'tlis untk ku. amin.
(smbil m'ggkat tgn dan sapu ke muka)
bkn apee laa
cuma juz tiba2 t'egt kat pak su
jd tlis larh cket2 tuk bliaw
sgt2 tabik sama bliaw kerna sgup b'juang utk negara
bliaw tlah slamat di hntar ke lubnan
sbagai pengganas yg t'kemuka untk m'yrg di sana
oh, tidak!ini tidak boley t'jdi sbgai rkyat m'laysia
tak larh. bliaw ke sana untk m'nlong mnjga kslamatan warga lubnan
bliaw pegi cuma setahun
mak su pura2 tbh even aku taw yg dy pown cdey
da larh ank2 dy suma bley d ktegorikan spti ayam berak kapur
xreti dok diam
slagi tak t'titis darah mreka xkan b'hnti mengganas
tapi, dia redha kerna ini dugaan wat dirinya
sbr yaa mak su. chaiyok2. anda boley melakukan yg t'baik.
seramai 200 org yg pergi b'sma2 ngan pak su
haha.tym na b'tolak uh ley kira mcm2 adegan mnarik b'laku
menagis smpy bengkak mata sbb xprnah d tglkan
bayi yg baru lahir d tglkan oley ayh mreka dmi ngara
ibu m'gndung t'pksa b'hmps pulas ke sana ke mai tnpa suami di sisi
mereka sgt2 tbh bagi saya
tiada org yg sekuat mreka bley trima suma dugaan ini
tiba2, nnek tnya saya dgn muka yg pnoh snyuman manis
awa nak tak kwin ngan askar???
aku pown tnpa pk pnjg mula m'yusun ayt bagi tdk m'guris hati sesiapa
aku kan ank yg baik dan t'baik
xnak larh nek. xley trima d tglkan t'lalu lama
tulus dari aty jwpn ku beri tnpa keraguan sdkit pown
then, abg masri plak story cket psl bliaw
alarh, dulu abg masri xpena tgl kak piaah pown masa jd juruterbang utk tntera udara
skrg bila da jd pilot t'pksa tgl kak piah
aku pOwn snyum2 kcing
nnek kata kalo xna kna tgl kwin ngan petani larh
tgok larh nty bila da besar
saper jdoh ku akn ku trima ngan aty t'buka
tngu jew larh apa yg t'tlis untk ku
aku terima ngan spnoh aty tnpa pkr pnjg
lps da pnat2 suma tgok adegan2 yg m'nrik
kmi pown mula m'lgkah kaki untk pulang
mata ku smkin kelam kerna t'lalu ltey
smpai jew kat uma mcm besa larh
bOom~



No comments:

Post a Comment