Wednesday, February 3, 2010

berbahasa basi

hai hai hai hai
tkr gaya kjap dgn pnoh ceria nyer muka
mata msh blom na lelap so tros kan menaip larh
t'igt plak kat sorg abg nieyh
aku da larh tak penah jmpa org mcm nieyh
tapi mgkin tu ujian wat dya
msa uh nga ddk2 ngan cikgu smbil smbg tah ape2
cikgu tnya sma ada aku taw bhsa isyrat kew tdk
aku pown jwb larh tdk kerna aku btol2 tak tahu
dtg pulak sorg mamat nieyh dkat ngan cikgu
dia mcm na tnya soalan tapi tak kluar suara
cikgu pown amik shlai kertas dan tlis ssutau untuk dya
aku hnya m'jguk ap yg di tulis
rupanya, dia larh org yg cikgu mksdkn
aku hnya senyum kpdnya tnda m'grti
aku cuba bljr apa yg dia tnjuk guna isyrat tgn
boley larh ckit2 tu
cikgu kata dia nieyh pensyarah kat university
aku tak tnya larh byk2 sbb rasa cam tak prlu tahu jew
bila masa na blik uh, dia senyum kat aku
aku pown senyum la blik kat dya
kata ibu, org wat baik kna bls baik
esok uh, bila dy na ckp kat aku dya taip msj
jadi lbey sng aku fhm ap yg dya ckp
skunk aku da taw skit2 bhsa isyrat kira b'jya larh uh
so, sape na blja ngan aku bley larh dftar skunk
msih dibuka untk p'yertaan tidak kira umur
byaran yg b'patutan
ngeE~

No comments:

Post a Comment